Ons aanbod
Energieke zondag
Verhuis
Over ons
Hulp & contact

GROEPSAANKOOP 2025 Samensterker
Welkom bij Energie.be!
Proficiat! Dankzij jouw deelname aan de groepsaankoop van Samensterker profiteer je binnenkort van een scherp vast of variabel tarief en bespaar je op jouw energiekosten. Zo zit je levenslang goed, jaar na jaar!

Voor vragen over je persoonlijk prijsvoorstel of inschrijving kan je steeds terecht op 0800 26 865 of samensterkerprof@ichoosr.com.

GROEPSAANKOOP ENERGIE
advantages
Jouw voordelen van deze groepsaankoop
Dit aanbod geldt voor iedereen die zich inschreef voor de groepsaankoop van Samensterker en het persoonlijk voorstel aanvaardt.

Hoe werkt het nu juist?

1
Je ontvangt een persoonlijk voorstel.
Als je je inschreef voor deze groepsaankoop ontvang je vanaf 24 februari 2025 een voorstel via e-mail of brief (enkel voor particulieren).
2
Interesse? Jij beslist of je dit voorstel aanvaardt.
Je hebt t.e.m 31 maart 2025 de tijd om het aanbod te aanvaarden. Hierbij kan je zelf de startdatum kiezen met 01/05/2025 als eerst mogelijke datum.
3
Wij regelen de rest!
Wij zetten jouw contract(en) over naar het nieuwe contract van de groepsaankoop. Jij hoeft hier zelf niets voor te doen.
4
Nog vragen of twijfels?
Heb je na het bevestigen van jouw contract nog een specifieke vraag, dan kan je ons steeds bereiken via dit contactformulier of bel ons.

Wie is Energie.be?

Eenvoudiger kan niet
Geen overbodige producten of diensten, gewoon een vlotte, snelle online klantendienst en een klantenzone waar je zelf alles eenvoudig beheert.
Eerlijke tarieven, jaar na jaar
Geen misleidende promo's of kleine lettertjes, wij bieden één scherp vast en variabel tarief aan, that's it.
100% Belgisch groen
Onze energie is vanzelfsprekend 100% Belgisch groen. De toekomst is groen en wij dus ook!

Veelgestelde vragen
Wanneer start mijn nieuwe energiecontract via de groepsaankoop?

Je kan de startdatum van je groepsaankoopcontract vrij kiezen. We raden je aan om te kiezen voor 1 mei 2025, zodat je zo snel mogelijk van de voordelige prijzen kan genieten.

Opgelet: als je zonnepanelen hebt en een klassieke, terugdraaiende meter, raden we je sterk aan om zelf de overstapdatum te kiezen die zo dicht mogelijk bij je jaarlijkse meteropname ligt. De maand van je jaarlijkse meteropname is de maand waarin je de meterstanden jaarlijks doorgeeft aan de netbeheerder.

Heb je zonnepanelen en een digitale meter? Dan hoef je bij het kiezen van de startdatum van je contract geen rekening te houden met de jaarlijkse meteropname.

Moet ik iets doen om de overstap te voltooien?

Als je het persoonlijke voorstel van de groepsaankoop accepteert, zorgt Energie.be voor een vlotte overstap naar je nieuwe energiecontract. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Ook het opzeggen van je huidige energiecontract wordt volledig voor jou geregeld.

Kan ik mijn voorschotbedrag aanpassen?

Jazeker! Zodra je klant bent, kun je in de klantenzone eenvoudig je voorschot aanpassen. 

Wanneer ontvang ik mijn eerste factuur?

Je eerste voorschotfactuur ontvang je voor de 14de van de 1ste maand. De maanden nadien ontvang je je voorschotfactuur altijd rond de 6de van de maand.  

Tip: Maak het jezelf gemakkelijk en betaal je facturen via domiciliëring. Dit kan je eenvoudig aanpassen via de klantenzone. Daar kan je ook steeds je facturen raadplegen.

Wat gebeurt er na afloop van mijn contract?

Je wordt steeds 2 maanden voor het einde van je contract op de hoogte gebracht van jouw nieuwe tariefformule. De vernieuwing van je contract gebeurt steeds op hetzelfde type contract (vast of variabel) dat je voorheen had. Omdat we maar één tarief per type aanbieden, geldt voor jou het tarief dat op dat moment voor zowel nieuwe als bestaande klanten beschikbaar is. 

Ik verhuis: wat met mijn energiecontract?

We staan je graag bij in je nieuwe woning. Dit doen we door je oude contract af te sluiten en een contract op je nieuwe woning te starten. Geen zorgen, het is makkelijker dan het klinkt. 

Voor je oud adres 

Op je verhuisdatum dien je het energieovernamedocument in te vullen met de nieuwe bewoners van jouw woning. Vervolgens geef je je verhuis zo snel mogelijk door via de klantenzone. Daar kan je ook het ingevulde energieovernamedocument toevoegen. Eens je verhuis doorgegeven is, kunnen wij jouw contract op je oude adres afsluiten. Enkele weken nadien zal je nog een slotafrekening ontvangen. Dat is het definitief einde van jouw oude contract. 

Voor je nieuw adres 

Voor je nieuwe contract dien je een nieuw energieovernamedocument in te vullen samen met de oude bewoners van het adres op de dag van sleutelovergave. De startdatum van je nieuwe contract is de datum waarop dit energieovernamedocument is ingevuld. Om het jou makkelijk te maken, voegden we het opzeggen van je contract (van je oude adres) en het aanvragen van een nieuw contract samen in 1 stap. Dit laatstgenoemde kan je, zoals hierboven beschreven, makkelijk registeren via de klantenzone. Na de registratie zal je een mail ontvangen waarin we jouw gegevens nog eens opsommen. Eens je contract in orde is, brengen we jou hier ook van op de hoogte. 

Kan ik ook deelnemen aan Energieke zondag?

Zeker! Zodra je groepsaankoopcontract start (ten vroegste 1 mei) kan je via de klantenzone Energieke zondag activeren. Let wel, je moet je voorstel eerst via de groepsaankoop zelf aanvaarden. Lees meer over Energieke zondag op deze pagina.

Is er een mogelijkheid dat ik moet betalen om stroom te injecteren?
Het is dit jaar niet mogelijk dat je als klant van Energie.be zal moeten betalen voor je injectie. 
Op de tariefkaart van de maand maart 2025, van een vast of variabel elektriciteitscontract, staat het ook expliciet vermeld.


Op basis van de huidige prognose van de VREG zal er in 2025 niet betaald moeten worden voor geïnjecteerde stroom bij vaste en variabele elektriciteitscontracten. De maanden januari en februari van dit jaar bevestigen deze prognoses alvast.

Meer informatie over de evolutie van de injectieprijzen, kan je in dit blogartikel terugvinden.

Geen antwoord kunnen vinden?

Onze digitale klantenservice helpt je graag verder!
Door onze klanten als uitstekend beoordeeld.
Contacteer ons

Wij weten hoe kostbaar je tijd is, daarom proberen we je altijd van een antwoord via e-mail te voorzien binnen de 2 werkdagen. Geen vervelende wachtmuziekjes aan de telefoon dus.