Voor vragen over je persoonlijk prijsvoorstel of inschrijving kan je steeds terecht op 078 48 05 65 of energie@ichoosr.be.

Hoe werkt het nu juist?
Wie is Energie.be?


Je kan de startdatum van je groepsaankoopcontract vrij kiezen. We raden je aan om te kiezen voor 1 mei 2025, zodat je zo snel mogelijk van de voordelige prijzen kan genieten.
Opgelet: als je zonnepanelen hebt en een klassieke, terugdraaiende meter, raden we je sterk aan om zelf de overstapdatum te kiezen die zo dicht mogelijk bij je jaarlijkse meteropname ligt. De maand van je jaarlijkse meteropname is de maand waarin je de meterstanden jaarlijks doorgeeft aan de netbeheerder.
Heb je zonnepanelen en een digitale meter? Dan hoef je bij het kiezen van de startdatum van je contract geen rekening te houden met de jaarlijkse meteropname.
Als je het persoonlijke voorstel van de groepsaankoop accepteert, zorgt Energie.be voor een vlotte overstap naar je nieuwe energiecontract. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Ook het opzeggen van je huidige energiecontract wordt volledig voor jou geregeld.
Jazeker! Zodra je klant bent, kun je in de klantenzone eenvoudig je voorschot aanpassen.
Je eerste voorschotfactuur ontvang je voor de 14de van de 1ste maand. De maanden nadien ontvang je je voorschotfactuur altijd rond de 6de van de maand.
Tip: Maak het jezelf gemakkelijk en betaal je facturen via domiciliëring. Dit kan je eenvoudig aanpassen via de klantenzone. Daar kan je ook steeds je facturen raadplegen.
Je wordt steeds 2 maanden voor het einde van je contract op de hoogte gebracht van jouw nieuwe tariefformule. De vernieuwing van je contract gebeurt steeds op hetzelfde type contract (vast of variabel) dat je voorheen had. Omdat we maar één tarief per type aanbieden, geldt voor jou het tarief dat op dat moment voor zowel nieuwe als bestaande klanten beschikbaar is.
We staan je graag bij in je nieuwe woning. Dit doen we door je oude contract af te sluiten en een contract op je nieuwe woning te starten. Geen zorgen, het is makkelijker dan het klinkt.
Voor je oud adres
Op je verhuisdatum dien je het energieovernamedocument in te vullen met de nieuwe bewoners van jouw woning. Vervolgens geef je je verhuis zo snel mogelijk door via de klantenzone. Daar kan je ook het ingevulde energieovernamedocument toevoegen. Eens je verhuis doorgegeven is, kunnen wij jouw contract op je oude adres afsluiten. Enkele weken nadien zal je nog een slotafrekening ontvangen. Dat is het definitief einde van jouw oude contract.
Voor je nieuw adres
Voor je nieuwe contract dien je een nieuw energieovernamedocument in te vullen samen met de oude bewoners van het adres op de dag van sleutelovergave. De startdatum van je nieuwe contract is de datum waarop dit energieovernamedocument is ingevuld. Om het jou makkelijk te maken, voegden we het opzeggen van je contract (van je oude adres) en het aanvragen van een nieuw contract samen in 1 stap. Dit laatstgenoemde kan je, zoals hierboven beschreven, makkelijk registeren via de klantenzone. Na de registratie zal je een mail ontvangen waarin we jouw gegevens nog eens opsommen. Eens je contract in orde is, brengen we jou hier ook van op de hoogte.
Zeker! Zodra je groepsaankoopcontract start (ten vroegste 1 mei) kan je via de klantenzone Energieke zondag activeren. Let wel, je moet je voorstel eerst via de groepsaankoop zelf aanvaarden. Lees meer over Energieke zondag op deze pagina.
Geen antwoord kunnen vinden?
Door onze klanten als uitstekend beoordeeld.
Wij weten hoe kostbaar je tijd is, daarom proberen we je altijd van een antwoord via e-mail te voorzien binnen de 2 werkdagen. Geen vervelende wachtmuziekjes aan de telefoon dus.